M17 Sculpture Prize 2022: Open Call
- Про проєкт
- Партнери
ЦСМ М17 і Adamovskiy Foundation оголошують OPEN CALL на здобуття другої ітерації премії M17 Sculpture Prize
Перемож_ниця отримає винагороду в розмірі 250 000 грн
Тема конкурсу — «Постгуманізм: Людина у змінюваному контексті»
Дедлайн подання заявки продовжено: 20 січня 2022 року
Фокус Премії: скульптура, інсталяція та інші види тривимірного мистецтва, орієнтовані на взаємодію з публічними просторами*.
* цього року завдяки підтримці нових партнерів ми маємо намір запустити процес активної інтеграції об’єктів мистецтва в міське середовище. З огляду на це, а також на тему нинішнього конкурсу, пріоритет при відборі заявок буде надаватись ідеям об’єктів, пристосованих до природно-кліматичних умов українських міст.
До подання також заохочуються кросмедійні проєкти, які включають залучення нових медіа.
За результатами експертного відбору буде сформовано шорт-лист номінант_ок. Усі номінант_ки, крім тих, які подадуть на конкурс вже готові твори, отримають фінансування на втілення обраного експертним журі проєкту за своїм ескізом.
Готові роботи всіх номінант_ок будуть представлені на виставці у ЦСМ М17 у вересні 2022 року. А перемож_ниця, що визначиться на підставі оцінювання вже реалізованих задумів, отримає премію в розмірі 250 000 гривень**.
** сума до вирахування всіх податків і зборів (обов’язкових платежів), передбачених законодавством України, зокрема пп. 168.2.1 ст. 168 ПКУ
Тема M17 Sculpture Prize 2022
Постгуманізм: Людина у змінюваному контексті
Слово організаторок:
Постгуманізм — складноутворене поняття. На відміну від трансгуманізму, він не апелює до прагнень подолати біологічні обмеження і вивести людину на новий щабель еволюції за допомогою технологічних розробок. Постгуманізм, також визначаючи розвиток нових технологій і нових медіа головним трансформаційним фактором, зосереджується, однак, на подоланні обмежень у нашому самосприйнятті:
- людина не займає виключне місце у загальній системі живих істот або й навіть усіх об’єктів;
- не існує «більш-людей», які могли би бути поставлені у привілейоване становище відносно інших через свої гендер, расу, етнічну приналежність, фізичні якості абощо;
- людина не може мислитися лише через одну ідентичність (політичну, соціальну, гендерну, професійну тощо) — вона є «точкою збірки» множинности ідентичностей, що постійно «перетікають» одна в одну.
Проте поняття постгуманізму нас зацікавило насамперед тим, яким у його межах постає міський простір після тотальної медіалізації й тих змін у самосприйнятті головного (раніше) діяльного суб’єкта і безпосереднього будівника цього простору.
Розвиток нових технологій вже призвів до появи нових форм суб’єктности та нових режимів існування у просторі. Слідом за усвідомленням «флюїдности» ідентичностей йде усвідомлення постійного проживання ситуації «співпросторовости», яку зафіксували процеси медіалізації: уявні світи, створювані соціальними, політичними, культурними дискурсами, співіснують, взаємопроникаючи. Нові медіа перетворюють ці простори на простори кочівництва і транзиту, котрими суб’єкт «ковзає» без заданого напряму, а, може, й «розподіляється» у них.
Пересуваючись новітніми теоріями, що аналізують подібні трансформації, ми вирішили запропонувати митцям і мисткиням уважніше придивитись до впливів нових медіа на модифікацію людської сутности та взаємопов’язану з цим модифікацію міського контексту існування людини. І представити результати своїх спостережень, роздумів та відкриттів у вигляді об’єкта мистецтва.
Кураторки проєкту: Євгенія Гавриленко, Катерина Рай
Керівниця проєкту: Наталія Шпитковська
Умови участи
Заявку можуть подати худож_ниці, які мають паспорт громадян_ки України.
Вікові обмеження відсутні.
До участи в конкурсі приймаються тривимірні об’єкти мистецтва, матеріальні й цифрові, виконані за допомогою як традиційного інструментарію, так і з використанням технологій віртуальної реальности (VR), доповненої реальности (AR), змішаної реальности (MR), штучного інтелекту (AI), голографії, великих даних (Big Data), генеративного дизайну (Generative Design), відеомапінгу (3D mapping) тощо.
ВАЖЛИВО! У разі подання цифрового проєкту до нього необхідно продумати варіанти матеріальної презентації — «матеріального носія» ідеї — задля експонування у виставковому просторі та безпосередньо у місті.
Із додатковими запитаннями ви можете звертатися до нас у соціальних мережах (Facebook, Instagram) або за електронною адресою m17sculptureprize@artcult.org.ua
ПОДАТИ ЗАЯВКУ
(для заповнення вам необхідно увійти до свого облікового запису Google)
Критерії відбору
Заявка оцінюватиметься за такими критеріями:
- відповідність запропонованої ідеї темі конкурсу;
- інноваційність художнього рішення;
- пропрацьованість концепції;
- деталізованість кошторису (орієнтовний шаблон можна завантажити тут);
- наявність у заявці всіх запитуваних даних і документів.
Календар
2021
- 19.10.21
відкриття Open Call
2022
- 20.01.22
закриття Open Call, завершення приймання заявок - 21–31.01.22
технічний відбір - лютий 2022
розгляд заявок експертним журі - кінець лютого 2022
оголошення шорт-листа номінант_ок на здобуття Премії - березень 2022
укладання договорів з номінант_ками
- квітень — серпень 2022
реалізація конкурсних проєктів - вересень 2022
відкриття виставки робіт номінант_ок M17 Sculpture Prize 2022 - листопад 2022
обрання та оголошення перемож_ниці
Відбіркове журі
- Марк-Олів’є Валер
Швейцарський куратор, мистецтвознавець, директор Музею мистецтва та історії (Musée d’art et d’histoire) у Женеві, директор-засновник Парку скульптур-трансформерів у районі Мелідеш, Португалія.
- Кевін ЛаҐрандер
Професор Нью-Йоркського технологічного інституту (NYIT), член Інституту етики та нових технологій (IEET), співзасновник Нью-Йоркської платформи з досліджень постгуманізму (New York Posthumanism Research Group).
- Едвард Міттеран
Артконсультант, куратор, співзасновник і артдиректор парку сучасної скульптури Domaine du Muy у Франції, співзасновник консалтингової компанії Cramer Mitterrand Art Advisory.
- Їржі Файт
Історик мистецтва чеського походження, голова міжнародних програм Державних художніх зібрань Дрездена, куратор виставкових проєктів сучасного мистецтва у Художній галереї в будівлі Ліпсіуса (Kunsthalle im Lipsiusbau), Дрезден.
- Олександр Соловйов
Український мистецтвознавець, арткритик, куратор, курував павільйони України на Венеційській бієнале у 2003, 2007 та 2013 роках.
- Яна Барінова
Українська публіцистка, громадська діячка, науковиця, директорка Департаменту культури Київської міської державної адміністрації (КМДА).
- Назар Білик
Український скульптор, автор відомих об’єктів у публічних просторах, як-то скульптура «Дощ» на Пейзажній алеї у місті Києві, володар Президентського гранту в галузі образотворчого мистецтва (2013), фіналіст Бієнале скульптури та ленд-арту Smach в Італії (2019).
- Ася Баздирєва
Мистецтвознавиця та дослідниця візуальної культури. Була стипендіаткою програми Фулбрайта (2015-2017) та програми Digital Earth (2018-2019). З 2018 року у співавторстві з режисеркою Сольвей Сюсс працює над проєктом Geocinema — серії кінематографічних досліджень, що розглядає зображення — в розширеному сенсі: від геологічних формацій до сучасних медій. У 2020 році Geocinema було номіновано на Премію Шеринга за мистецьке дослідження (Німеччина).
M17 Sculpture Prize — єдина в Україні професійна премія в галузі тривимірного мистецтва. У 2019 році її започаткували Центр сучасного мистецтва М17 разом з Adamovskiy Foundation. Премія спрямована на пошук і підтримку талановитих сучасних худож_ниць з України. Ідеї розглядаються міжнародним журі, що слугує меті зробити українських мит_иць більш видимими для закордонних експерт_ок та стимулювати у такий спосіб обмін досвідом і професійне зростання наших худож_ниць. Водночас ще одне прагнення Премії — розробляти та пропонувати містам трансформаційні рішення для громадських просторів.
Перша ітерація Премії відбулась у 2020 році.
- Головним переможцем став Михайло Алексеєнко, робота Кришталева мрія.
Спеціальні премії здобули:
- Андрій Кириченко, робота Книги — спеціальна премія від SEARCH Foundation у номінації «За збереження і розвиток керамічних традицій»;
- Даниїл Шуміхін, робота Нестійкі зв’язки з майбутнім у даних умовах — спеціальна премія від Berkeley Real Estate у номінації «За мистецьке осмислення впливу архітектурних форм».
Детальніше про конкурс — M17 Sculpture Prize 2020