Вітик Макс

Блакитний ангел
Блакитний ангел 2014, акрил, емаль, спрей-фарба, олійний олівець, монтажна піна на полотнi, 300x200 cм
Про роботу

Коли ти бачиш «Блакитний ангел», галерея ніби перетворюється на печеру з картинами, величне підземелля, яке затьмарює (подавляє) нас своєю візуальною силою та наповнює наші почуття своєю важливістю. Безумовно, тут діє духовний елемент. Ми бачимо прояви архетипних форм, і в міру розвитку серії в його фігурах цього стає дедалі більше. Знання Вітика як геолога про бурхливість історії землі підсилює потужність його теми; природа і людина нероздільні. У роботі вгадуються не лише революційні  процеси,  але й його інтерес до містичної сили землі та наскальних малюнків, які його надихнули на цей масштабний проєкт.

За межами фізичного плану світло/добро борються проти темряви/зла громадянських заворушень у кожному творі. Його фігури воїнів сплавляють (об’єднують) архетип, геологію, метафізику та сучасний стиль малювання, щоб створити емпатичних істот. У цьому синтезі існує і стародавня мудрість, і невинність, і біль, і потрясіння.

Ненсі Моєр, почесний професор мистецтва, UTRGV, мистецтвознавець для The Monitor (США)



 

Більше про роботу Згорнути
Вітик Макс
Дата народження: 1964
Місце проживання: Львів

Макс Вітик – українсько-американський художник і геолог, який народився у Львові, вивчав геологію у Львівському університеті тв в 1989-му році отримав вчений ступінь кандидата мінералогічних наук. Того ж року переїхав до Канади, пізніше — до США, де продовжував навчатися і працювати як геолог.

Під час тривалих подорожей він вивчав американське сучасне мистецтво та зайнявся живописом під початковим впливом художників школи американського абстрактного експресіонізму. Поєднуючи геологію та мистецтво, Вітик працював в Україні, Єгипті, Нідерландах та США, а з 2020 року постійно проживає і працює в Україні.

В своїх роботах митець досліджує як образне, так і абстрактне мистецтво, натхненний своїм геологічним баченням. Повна абстракція – це за визначенням повна відсутність предмета. В той же час абстрактна серія скульптурних картин Макса Вітика базується на найконкретнішому сюжеті — історії планети Земля. Вітик вперше в іторії мистецтва відобразив в картинах еволюцію нашої планети – від ії зародження до сьогодення. Вітик розробив унікальну нову техніку, яка базується на дивовижних текстурах, що нагадують яскраві скельні утворення.

Ці текстури  течуть як розплавлена магма на великих полотнах, ніби в будь-який момент можуть піддатися силі тяжіння та пролитися з картини. Кольори в поєднанні з текстурами гірських порід говорять про давно поховані пласти доісторичної планети Земля та водночас про унікальні мінерали, які є надто фантастичними, щоб бути пов’язаними з цією планетою. 

Фігуративне мистецтво Вітика – це дослідження наративних елементів і фігур зі стародавніх наскельних гравюр як міфологічних і фольклорних символів. У цих серіалах згадуються частини міфів, традицій і розуміння універсальних неоміфологічних химерних образів людей, тварин і рослин. Головною темою образотворчого мистецтва Вітика є пафос наївних візій. В одній із останніх серій «Воїни світла» митець «модернізує» архетипний містичний матеріал, щоби перенести сучасні події на площину вічної боротьби добра і зла.

В продовж останніх двадцяти років Вітик багато виставлявся, привертаючи міжнародну аудиторію своїм особливим мистецьким баченням. Нещодавні персональні виставки включають проєкти в Українському інституті Америки в Нью-Йорку, галереї ArtMarts у Каїрі, міжнародному музеї мистецтва в Макаллені, Техас та Національному музеї Київська Картинна Галерея. Його персональні виставки були представлені на ярмарках Scope Art у Базелі, Context Art у Нью-Йорку та Маямі, а також на Art Kyiv в Україні. Його проєкт на «Енергія», що на протязі десяти років прикрашав центральний холл штаб-квартири компанії Шелл в Гаазі – нещодавно відкрився в Києві і знаходиться на постійний експозиції в центральному офісі  “Нафтогазу”.

Більше про автора Згорнути