Нікітіна Павла

Найменш зменшено
Найменш зменшено 40х35х23 см; 3D друк на гіпсовій основі, метал, фанера; 2019
Про роботу

У цьому проєкті Павла Нікітіна повертається до ситуації з дитинства з метою психологічного аналізу. Зовсім маленькою вона отримала ці старовинні металеві іграшки у подарунок, але була дуже засмучена невідповідністю розмірів всіх предметів і відмовилася гратися з ними. Зіткнулася з проблемою, імені якої ще не знала. Це був візуальний дисонанс.

Тепер художниця осмислює цей стан психологічної напруги, який виникає, коли людина відчуває диспропорцію між тим, що очікує побачити, і тим, що бачить насправді. Але в дитинстві вона усвідомлювала лише відсутність логіки в непропорційному співвідношенні різних предметів. Тільки через п’ятнадцять років вона захотіла дістати іграшки з горища і зробити проєкт, в якому наділяє цю диспропорцію змістом, посилюючи її.

Замість ідеалізації ситуації та створення правильних пропорцій між іграшками і фігурами, Павла Нікітіна зробила скульптури себе — разюче непропорційними кожному предмету, крім однієї фігури. Завдяки математичним прорахункам мисткиня виявила, що чайник є найменш редукованим об’єктом і, отже, він є найбільш близьким до реальності. Тому фігура, яка виходить за межі композиції в момент здійснення першого кроку в реальність, пропорційна до чайника.

У дитинстві недосконалість речей у реальному світі блокувала уяву художниці. Постфактум Нікітіна відшукала вихід з цього стану за допомогою обчислення пропорцій, які допомогли їй створити власну систему в безглуздій непропорційності іграшок.

Більше про роботу Згорнути
Нікітіна Павла
Дата народження: 1997
Місце проживання: Київ/Брно

Освіта:

Навчалася у Державній художній середній школі імені Т. Г. Шевченка, потім продовжила навчання у Середній художньо-промисловій школі обробки каменю і скульптури у м. Горжіце (Чехія), спеціалізуючись на скульптурі з каменю. Наразі Павла навчається на Факультеті образотворчих мистецтв технічного університету у м. Брно (Чехія) у Скульптурній майстерні 1, де практикує скульптуру у її класичних та новітніх техніках від академічних методів до 3D-моделювання.

Мистецька практика:

Основним для мистецької практики Павли Нікітіної є робота з новими технологіями як такими, а також психологічні та соціальні дослідження конкретних явищ в медіумі скульптури.

Виставки:

Учасниця групових виставок, серед яких «Na rozhraní» («На рубежі») в Музеї мистецтва та дизайну Бенешов (2021, Бенешов, Чехія), «Exodus» в Музеї історії Києва (2019, Київ, Україна), «Outside These Walls» («Поза цими стінами») в галереї «SVA Flatiron» (2018, Нью-Йорк, США), та інші.

Роботи у колекціях:

Роботи Павли Нікітіної представлені в збірці Національного музею Чорногорії (2019, Цетінє, Чорногорія), в приватних колекціях в Україні та Чехії.

Більше про автора Згорнути