Діденко Настя

Погана прикмета
Погана прикмета
Про роботу

Проєкт є візуальною ілюстрацією загальновідомих прикмет та упереджень, пов’язаних зі зламаними та розбитими речами. Ймовірно кожному від бабусі дісталось окрім салатниць у формі рибки ще й безліч прикмет, доведених до несвідомого автоматизму. На кшталт: «не дивись у розбите дзеркало», «не зберігай биті речі, бо доля буде бита», «глянь у дзеркало, коли повертаєшся додому по забуту річ» тощо. Подібні висловлювання мають звичний і непомітний характер. Такі ірраціоналізми покликані вберегти від лиха і є спробою опанувати непідконтрольні, незалежні від людських дій процеси, проте приймають характер причепливих станів та неврозів. Що являють собою прикмети як не вкорінений колективний обсесивно-компульсивний розлад? Рівень емоційної напруги, що виникає як результат спроб контролювати ситуацію, працює в зворотно пропорціиному напрямку: чим більшою кількістю предрозсудів послуговується людина тим більшою стає потреба у їхньому використанні.

Об’єкти проєкту ілюструють певні прикмети та обставини, яким вони покликані запобігати, оскільки являють собою саме розбиті речі, які зберігати не варто. У цей спосіб художниця намагається, хоча і не без остраху, позбутись нав’язаного та не досить здорового методу поводження з навколишньою дійсністю і особистим переживанням.

Більше про роботу Згорнути
Діденко Настя
Дата народження: 1994
Місце проживання: Київ

Освіта:

У 2017 закінчила Національну академію образотворчого мистецтва та архітектури, факультет живопису.

Мистецька практика:

З 2016 року учасниця та співзасновниця artist-run space «Хлєбзавод». Тоді ж почала займатись food та fine art фотографією, що вплинуло на її подальшу творчу діяльність. У своїй художній практиці працює з конфліктами спроб заробітку грошей та роздумами щодо омани власної діяльності та переосмисленням пострадянських травм. Працює з такими медіа як живопис, інсталяція, фотографія та відео.

Більше про автора Згорнути