Маслова Маріанна

Рендзю. Швидка битва
Рендзю. Швидка битва 54х54 см, офорт, папір, 2023
Про роботу

Залишитись у Києві, будувати перші барикади. Волонтерити.

Під час сирен у перші тижні зосереджуватись на грі Рендзю, щоб емоції не брали верх. Друкувати у своїй майстерні 81 офорт на одному листі паперу, не звертаючи увагу на сирени за вікном. Один за одним – пусте поле – протитанковий їжак – шина. Це була швидка гра, коли маєш сконцентруватись та швидко реагувати на дії суперника.

Рендзю – це гра, де потрібно виставити 5 камінців у  ряд. Це стратегічна гра, яка колись була створена для планування стратегії війни. Більш складний варіант – гра Го. У цій композиції поле 9х9 квадратів (це спрощений варіант класичної гри Рендзю). Вийшов 81 квадрат, тобто 81 надрукованих офортів у одній роботі. Кожна гра створює нове поле, вони не повторюються за розстановкою. Деякі ігри схожі на геометричний орнамент або на якийсь дивний код.

Історія створення композиції почалась з рисунків протитанкових їжаків та шин. Потім я створила офорти з чотирма різними протитанковими їжаками та шиною. Ці офорти стали основою для серії “Хрестики нулики”, композиції “Плюс”. Їжаки як символ протистояння, захисту, оборони. Шини як символ революції, очищення.

У композиції “Рендзю. Швидкий бій” шини та протитанкові їжаки зустрілись у діалозі. Це не протистояння, а концентрація всіх сил, що тримають українців весь цей час.

У 2014 році я не розуміла, що таке бути політичним художником. Тобто я неправильно це трактувала. Не обов’язково рисувати політичні/патріотичні картини, щоб бути художником, який хоче незалежності своїй країні. На диво, так думало чимало митців. Це наївно, прикро та ми виросли з тих пір.

Я не 100% українка по генам, але відчуваю себе українкою, як частиною нації не за генами, а за політичним та культурним усвідомленням. Самоідентичність відбулась багатьох людей спільно. Тепер кожна річ, яку я роблю, це вклад у свободу. Одним своїм існуванням протистояти, кожною своєю роботою. I з кожним продажем відбитків робити внески, щоб наші захисники боронили нас. Як і у грі Рендзю ми створюємо стратегію, бо маєм планувати надовго.

Більше про роботу Згорнути
Маслова Маріанна
Дата народження: 1985
Місце проживання: Жайрем (Казахстан), Київ

Народилась 1985 у Казахстані, місто Жайрем. Працює з графічними техніками: офорт, мокуліто, гравюра, рисунок, колаж. З 2007 року бере участь у персональних та групових виставках. Закінчила Київський інститут імені Михайла Бойчука (2010), відвідувала майстерні О. Тітова, Л. Якимащенко, О. Стратійчук. Живе і працює у Києві.

Освіта

2002-2003 Київська художня майстерня академіка А. Тітова, Київ, Україна

2003-2005 Київський видавничо-поліграфічний інститут, кафедра графіки, Київ, Україна

2006-2010 Київський інститут декоративно-прикладного мистецтва та

дизайну імені Михайла Бойчука, кафедра графічного дизайну, Київ Україна

2020 Майстерня Леонори Якимащенко, курс композиції, Київ, Україна

2019-2021 Курс друкованих технік у майстерні Оксани та Іванни Стратійчук, Київ, Україна

Виставки групові вибрані

2023

Перша трієнале малюнка «Слава Україні», галерея White World, Київ, Україна

«Prometeus to Ukraine», галерея Zannart, Варшава, Польща “Printcard “Sand”, Galeria za Szklem ASP Вроцлав, Польща

«One day after», Київ, Imagine point, Київ, Україна

2022

“The Ukrainian art wall” Hundertwasser-Uelzen station, Німеччина

Tiran International Biennale of Graphic Arts, Tirana, Албанія

аудіовізуальна онлайн-виставка «World stands with Ukraine»

“Split Practices» Island gallery, International Printmaking Conference IMPAСТ12, Bristol, Великобританія «Львів, Київ, Харків. Букебург», Букебург, Німеччина

«Inter Arma. Мистецтво під час війни», галерея Хлібня, Київ, Україна

2021

Четверта виставка ботанічного мистецтва, Науково-природничий музей, Київ, Україна

“А4, кулькова ручка” в проєкті «Межі реальності», NORDART 2021, Будельсдорф, Німеччина Міжнародна трієнале мініпринту «Intaglio, Whire World gallery, Київ, Україна

Print Meet 2021, Тракійський університет образотворчого мистецтва, Туреччина Всеукраїнська виставка «Трієнале графіки», Будинок Художника, 2021, Київ, Україна «Мистецькі паралелі», Київ, Центр української культури та мистецтва, Україна 2020 Третя виставка ботанічного мистецтва, науково-природничого музею, Київ, Україна

«Гербарії”, друкована графіка, Афіни, Греція

2019

Друга виставка ботанічного мистецтва, Ботанічний сад імені Гришка, Київ, Україна

Участь у проекті «Кулькова ручка», Karas Gallery, Київ, Україна

2013 Арт-резиденція IO, Коктебель, Крим, Україна

2011 «Arts.in.ua», Фонд підтримки мистецтва, Київ, Україна

Персональні виставки

2021

«30 видів Києва» Володимирський ринок, Київ, Україна

«Графіка», арт-простір «Дерево життя», Київ, Україна

2007

«Експресія на асфальті» Університет імені Тараса Шевченка, Київ

Музеї, фонди, колекції

  • постійна експозиція в музеї Graphia & grafica seriada, Богота, Колумбія
  • у фонді White World, Київ, Україна
  • у фонді Karas Gallery, Київ, Україна
  • у фонді Tirana Art Gallery. Tirana, Албанія

Більше про автора Згорнути

Роботи Маслова Маріанна