3652019 + ⅔

3652019 + ⅔

Гамлет Зіньківський

Поділитись
18.02.2022 - 17.03.2022 Купити квиток
Поділитись
Про проєкт
  • Про проєкт
  • Події
  • Преса
  • Фоторепортаж
  • Партнери

УВАГА! У зв’язку з повномасштабною війною росії проти України Центр сучасного мистецтва тимчасово не працює. Бережіть себе та близьких! Слава Україні!


З 18 лютого до 17 березня у Центрі сучасного мистецтва М17 проходить виставка Гамлета Зіньківського “3652019 + ⅔”, що охоплює дві серії графіки за 2019 і 2021 роки, а також нові полотна митця й відеороботу.

Гамлет Зіньківський — український митець із Харкова. Стріт-артист, графік, живописець. Відомий за своїми монохромними роботами, в яких поєднує графічні образи й словесні вирази буденно-філософського характеру. Підписується як «Гам лет» (укр. «Гомін років»), підкреслюючи соціальну спрямованість власної творчости. У 2013 році разом з Жанною Кадировою і Миколою Рідним представляв Україну на 55-й Венеційській бієнале. З того ж 2013-го раз на два роки створює щоденникові серії по 365 робіт поляроїдного формату кожна. Останні дві з них — «3652019» та «⅔» — представлені нині в М17. Завданням свого мистецтва вважає «змусити людей подумати про те, про що вони не планували думати».

“Числа, як і ті, з яких складена назва нової виставки Гамлета Зіньківського, мають значення — іманентні чи зовнішньо приписані. Так 365 — цифра на позначення кількости днів у календарному році. Водночас кожен із цих триста шістдесяти п’яти, чи навіть загалом, позначає щось персональне — тоді було те, а потому сталося це… Хоча рік може здаватися відсутнім, бо в стулюванні повік немає порятунку й сну, немає ні яви, ні прокидання, і все — той самий довічний день. Такому забуттю, що тотожний стиранню однакового задля економії пам’яти, протидіє письмо — щоденникові замітки. Це спеціальний спосіб — навіть мнемотехніка, — який складається з двох неминучих речей: дати і спогаду.

Конкретне число, один день із триста шістдесяти п’яти, і закріплені за ним події, враження, почуття утворюють момент буття. Такий момент, коли зафіксований, стає достатньо містким вглиб і вшир для повторного “мешкання” в ньому. Хоча попри це, він фізично обмежений: папір розміру ⅔, який використав Гамлет, або регульовані нотатники на цифрових платформах мають свій обов’язковий край. Та й візуальна обмеженість неминуча, адже людина оперує лише знаками — наприклад, літерами, що складають зі слів речення, — і óбразами — як от зображеннями, картин(к)ами. У своїй практиці Гамлет Зіньківський використовує обидва: візуальне доповнене текстовим, наче стягнуте обома крайностями в туге ціле. Так зафіксований момент буття досягає місткости — лаконічного висловлення про день, що минув.

На відміну від установ сховку — архівів з їх зшитими правдами, — щоденникові записи завжди адресовані. Адресовані комусь далекому і по-той-біч-ному, можливо, близькому, найближчому — собі. Запам’ятати минуле, щоб потому бути пам’ятованим майбутнім, тобто записати прожите, аби опісля стати прочитаним — це основна функція щоденникових записів. Незалежно óбраз чи текст чи разом, воно, зафіксоване і адресоване, створює історію, множинні історії. Всі як одна — ненадійні, адже зумовлені пам’яттю про минуле для майбутнього й побачені читачем(-кою)тут, зараз.

365 днів на паперах ⅔ вміщують один рік. Розташовані на стінах з певним інтервалом, аркуші організовують простір спогаду. Втім одноосібно кожен листок цього публічного щоденника митця є lieu de mémoire — місцем пам’яти. Хоча закріплена за конкретним днем і людиною, ця пам’ять цілком навмисно стає колективною завдяки місткості вираження образу і знаку, використаних Гамлетом у цій серії. Врешті все раптово виявляється відносним, що означає: обміну досвіду  не оминути, а потому сказати де чиє — неможливо.”

Автор тексту — Олексій Гаврилюк

Кураторська група — Наталія Шпитковська, Євгенія Гавриленко.

Партнери: Adamovskiy Foundation та ArtCult Foundation.


Виставка триває з 18 лютого до 17 березня 2022 року.

Вхід на виставку — за квитками:
100 грн стандартний;
70 грн пільговий (школярі, студенти, пенсіонери).

Придбати їх можна онлайн або безпосередньо у касі Центру.

Митці, діячі культури та учасники АТО мають право на безоплатне відвідування за можливості підтвердити свій статус.


✳ Усі відвідувачі повинні мати з собою один із наведених нижче документів: сертифікат про повну вакцинацію (дві дози вакцини), негативний PCR-тест, або тест на антиген, що зроблений не пізніше, ніж за 72 години, довідка про одужання після COVID-19

10.02.2022 Buro 24/7: У Києві відбудеться artist talk художника Гамлета Зіньківського В рамках виставки "3652019 + ⅔"

18 лютого у Центрі сучасного мистецтва "М17" відбудеться відкриття виставки художника Гамлета Зіньківського "3652019 + ⅔". Відвідувачі експозиції зможуть побачити більше 700 мініатюрних робіт митця, а також деякі його картини з попередніх серій. Про деталі роботи над своїм візуальним щоденником Гамлет розповість наступного дня, під час суботнього artist talk.

15.02.2022 У Центрі M17 представлять виставку художника Гамлета Зіньківського

18 лютого у Центрі сучасного мистецтва М17 відбудеться відкриття нової виставки українського художника Гамлета Зіньківського. Проєкт представляє собою особистий щоденник автора, в якому він ділиться своїми думками, почуттями й подіями 2019-2021 років.

17.02.2022 У Центрі сучасного мистецтва М17 відбудеться виставка Гамлета Зіньківського

Гамлет Зіньківський — художник, відомий своїми street-art роботами у рідному Харкові та далеко за його межами — представить проєкт, що фактично є особистим щоденником автора, в якому він зафіксував свої реакції на події 2019 та 2021 років. Назву виставки формують три числа: 365 — кількість днів у календарному році, 2019 — рік, на події якого реагує митець та ⅔ - розмір паперу, який він використав.

11.02.2022 Щоденник пам’яті. У Києві відкриється виставка Гамлета Зіньківського 3652019 + ⅔

У п’ятницю 18 лютого, в Центрі сучасного мистецтва М17 (Київ) відбудеться відкриття виставки харківського художника Гамлета Зіньківського 3652019 + ⅔. До експозиції увійшло понад 700 мініатюрних робіт — досвіду, зафіксованого тонкими лініями на маленьких аркушах паперу, а також великі картини з попередніх серій художника. Як і у своїх вуличних роботах, Зіньківський доповнює візуальне текстовим, щоб досягти лаконічного, проте місткого, висловлення про день, що минув.