Керолайн Даґлас (UK), Бертран Кост (FR): розмова «Приватна благодійність на службі у публічних колекцій. CAS (Лондон)» // M17 Art Collectors’ Forum. День IV [доступний відеозапис]
10.07.2021 - 10.07.202110 липня 2021 року, 16:00
подія #11 (День ІV)
форуму M17 International Art Collectors’ Forum
розмова Керолайн Даґлас (Велика Британія) і Бертрана Коста (Франція) на тему «Приватна благодійність на службі у публічних колекцій. Товариство сучасного мистецтва в Лондоні»
мова події: англійська, українська
формат події: змішаний (відеоконференція Україна–Велика Британія у просторі ЦСМ М17)
[відеозапис події шукайте нижче]
Про спікерів:
Керолайн Даґлас — директорка Товариства сучасного мистецтва (CAS) у Лондоні, благодійної організації, що купує твори сучасних художників для подальшого розміщення їх у публічних колекціях Сполученого Королівства. Раніше очолювала Колекцію Мистецької ради Англії (2006–2013), куруючи персональні виставки, зокрема, таких митців і мисткинь, як Бріджет Райлі, Аніш Капур, Гері Г’юм. Понад десять років була кураторкою Департаменту візуальних мистецтв Британської Ради (з початку 1990-х до 2006), опікуючись закупівлями до колекції та плануючи проведення виїзних виставок у Європі та Індії.
Бертран Кост — Золотий Меценат, член Ради розвитку Товариства сучасного мистецтва у Лондоні. Очільник благодійного фонду Search Foundation. Фінансує дослідження наукової команди Інституту археології НАН України в галузі вивчення енеоліту Східної Європи, яка вивела українську археологію на світовий рівень. Нащадок і продовжувач традицій родини де Меніл, які були палкими прихильниками та поборниками сучасного мистецтва.
Модераторка:
Наталія Шпитковська — директорка ЦСМ М17, артконсультантка, наукова співробітниця Інституту проблем сучасного мистецтва НАМ України, керівниця проєкту «Відкрита можливість».
Повна програма подій Форуму доступна за посиланням
UPD: Відеозапис події доступний для перегляду на нашому YouTube-каналі!
Ключові тези розмови:
- Товариство сучасного мистецтва в Лондоні є повністю благодійною організацією. Вона отримує лише 10% фінансування від держави щорічно, а всі інші інвестиції роблять патрони Товариства.
- Товариство підтримує 72 музеї Британії. Вони платять невелику суму, аби бути учасниками, але за це вони отримують від Товариства допомогу з поповненням їхніх колекцій.
- Часом Товариство проводить фандрайзингові програми. Це також дієвий спосіб збирання коштів на закупівлю витворів сучасного мистецтва для музеїв.
- Товариство сучасного мистецтва у Лондоні було засновано 1910 року в будинку леді Оттолайн Моррелл. Тоді перші патрони, надавши по одній гінеї до спільної скарбниці, купили картину «Жінка, що сміється» Огастуса Джона.
- Організаційні секретарі Товариства змінювалися з часом. Після леді Оттолайн Моррелл був сер Едвард Марш, а після нього Полін Воґельпоель. Саме вона зробила Товариство професійною організацією. Полін завела традицію подорожей закордон та підтримки мистецтва поза Британією.
- Наразі у Товаристві близько 100 патронів. Ми маємо кілька рівнів патронажу: молоді патрони платять щорічний внесок у вигляді 1000 тис. фунтів. Є срібні й золоті патрони, які вносять 5000 тис. фунтів щороку. А також є «канцлери», які платять 10000 тис. фунтів.
- Патрони Товариства часто зустрічаються на вечерях у своїх приватних будинках, щоб показати власні колекції.
- Двічі на рік Товариство проводить вечірки у студіях митців. Це потрібно, щоб патрони бачили творчу студію митців, яких вони підтримують.
- Товариство часто співпрацює з кураторами музеїв, яких ми підтримуємо. У них є своя політика і стратегія, відповідно до якої вони потребують певні твори мистецтва, щоб доповнити свої колекції. Товариство, посутньо, займається закупівлею.
ВІДЕОЗАПИС ПОДІЇ:
- мовою оригіналу (англійська)
- з перекладом українською
M17 International Art Collectors’ Forum організовано спільно з Українським Клубом Колекціонерів Сучасного Мистецтва та Інститутом проблем сучасного мистецтва НАМ України в межах проєкту Відкрита можливість: Українське сучасне мистецтво з приватних зібрань