Віктор Мізіано, Олександр Соловйов: розмова «Колекціонер: між куратором та художником» // M17 Art Collectors’ Forum. День ІI [доступний відеозапис]
08.07.2021 - 08.07.20218 липня 2021 року, у День ІІ форуму M17 International Art Collectors’ Forum, о 17:00 у ЦСМ М17 відбудеться розмова кураторів і мистецтвознавців Олександра Соловйова та Віктора Мізіано
мова події: російська, українська
формат події: змішаний (відеоконференція Україна–Італія у просторі ЦСМ М17)
[відеозапис події шукайте нижче]
Про спікерів:
Віктор Мізіано — куратор, теоретик мистецтва. Засновник і головний редактор видання «Художественный журнал» (Москва), присвяченого проблематиці актуального мистецтва. 3 1980 до 1990 років був куратором проєктів сучасного мистецтва у Пушкінському музеї в Москві, з 1992 до 1997 — куратором Центру сучасного мистецтва Сороса в Москві. З 2010 до 2014 року — президент Міжнародного фонду «Маніфеста» (Амстердам). Засновник та перший головний редактор міжнародного видання про теорію і практику кураторства Manifesta Journal. Був куратором російського павільйону на Венеційській бієнале 1995 і 2003 років, а у 2005 — куратором першого павільйону Центральної Азії на Венеційській бієнале. У 2006, 2011 та 2016 роках став лауреатом премії «Інновація» в номінації «Кураторський проєкт», у 2016 — лауреатом Премії Кандинського у номінації «Наукова робота. Історія і теорія сучасного мистецтва» та Премії Ігоря Забела в галузі культури та теорії. Курував мистецькі виставки в Австрії, Італії, Франції, Туреччині, Бразилії та низці інших країн. Автор чисельних статей та двох монографічних праць «”Інший” та різні» (НЛО, 2004), «П’ять лекцій про кураторство» (Ad Marginem, 2015), редактор мистецьких каталогів.
Олександр Соловйов — один із найавторитетніших українських мистецтвознавців та арткритиків, куратор проєкту «Відкрита можливість» у Центрі сучасного мистецтва М17, куратор проєктів сучасного мистецтва в Мистецькому Арсеналі. Працював куратором у PinchukArtCentre. Курував павільйони України на Венеційській бієнале у 2003, 2007 та 2013 роках. Був організатором безлічі виставок та масштабних проєктів, серед яких щорічний форум ART-KYIV Contemporary, групова виставка «Незалежні», а також перша та друга Київська міжнародна бієнале сучасного мистецтва ARSENALE. Учасник експертних сесій, присвячених відбору творів українського сучасного мистецтва до постійної колекції Центру Помпіду.
Модераторки:
Наталія Шпитковська — директорка ЦСМ М17, артконсультантка, наукова співробітниця Інституту проблем сучасного мистецтва НАМ України, керівниця проєкту «Відкрита можливість».
Євгенія Гавриленко — артменеджерка, редакторка та комунікаційна координаторка ЦСМ М17, дослідниця сучасного мистецтва.
Повна програма подій Форуму доступна за посиланням
UPD: Відеозапис події доступний для перегляду на нашому YouTube-каналі!
Про що говорили? Тезово:
- У пострадянських країнах інститут приватного колекціонування сучасного мистецтва активно розвивається, але він ще не розкрив усього свого потенціалу.
- Нині існує велика панорама різноформатного мистецтва, і колекціонер повинен створювати свою колекцію дуже вузькопрофільно, щоб не розпорошуватися й мати конкретну концепцію.
- Колекціонування — це один із видів творчості, водночас подібний до кураторської діяльности.
- Канадська колекціонерка Ідесса Генделес робить яскраві публічні виставки творів сучасного мистецтва зі своєї приватної колекції. Вражає її кураторський хист та вміння створити ефектну експозицію. Ідесса Генеделес захистила наукову роботу з теми колекціонування і кураторства. На її прикладі можна побачити, як сьогоднішній колекціонер поєднує в собі постаті дослідника, збирача, куратора і ще багато інших.
- Колекціонер сучасного мистецтва відрізняється від колекціонера класичного мистецтва тим, що працює з різними практиками, його діяльність різноформатна й не обмежується лише збиранням.
- У пострадянських країнах поняття колекціонування мистецтва виникло тільки в 90-х. Причому почалося все з корпоративних колекцій. Тільки через десяток років з’явилися окремі люди, які свідомо колекціонували сучасне мистецтво вже індивідуально. Тоді ж постав і інститут кураторства.
- Раніше світ мистецтва був дуже маленьким. Аналогічна ситуація з колекціонерами. Зараз же ці світи дуже великі й дисперсні, але кожен існує у своєму сегменті.
- Колекціонер нового типу є співучасником творення мистецтва, бо він став частиною екосистеми сучасного мистецтва. Без його меценацтва та часто кураторського погляду не буде органічного колообігу.
ВІДЕОЗАПИС ПОДІЇ:
M17 International Art Collectors’ Forum організовано спільно з Українським Клубом Колекціонерів Сучасного Мистецтва та Інститутом проблем сучасного мистецтва НАМ України в межах проєкту Відкрита можливість: Українське сучасне мистецтво з приватних зібрань