- Main
- Публікації
- Номінантки M17 Sculpture Prize: Анна Тарадіна (Харків)
Номінантки M17 Sculpture Prize: Анна Тарадіна (Харків)
02.04.2020Анна Тарадіна народилася у 1998 році в Харківській області. Закінчила Харківську державну академію дизайну і мистецтв, є двічі випускницею «Школи перформансу» у Львові, випускницею харківської «Школи неспрямованих дій», що також про перформанс. На питання, чому вирішила стати на мистецьку стежку, відповідає:
«А я й не вирішувала, я просто була на ній. А як з’явилася можливість з неї зійти – тут я сповна усвідомила, що це правильний шлях, і мені потрібно рухатися саме ним».
Анна займається графікою, скульптурою, інсталяцією, ленд-артом, перформансом. Усі ці практики авторські думка й тіло спрямовують на прояснення просторових відносин.
«Я часто працюю з простором, створюю роботи, які безпосередньо з ним взаємодіють. Для мене це найкращий спосіб вираження. Простір впливає на мої роботи, а мої роботи, зі свого боку, розкривають цей простір».
Творчість Анни – це розповідь від першої особи. Мисткиня не прагне змінити ним соціум. Але бути якомога чеснішою й у цьому дістати істини для себе і тих, хто схоче розділити її відкриття.
«Хочу, аби створене мною просто існувало у цьому світі. Те, що я роблю, є моїм особистим аналізом та діалогом з навколишнім. Я його створюю, а далі воно вже живе своїм життям».
До шорт-листа номінантів і номінанток на здобуття премії M17 Sculpture Prize Анна увійшла з проєктом «Гербарій».
Авторка про концепцію свого проєкту: «Інсталяція створена під час роботи з колекцією Ботанічного саду Харківського національного університету. Це альтернатива гербарію, що збирається науковцями задля вивчення рослин. Робота “Гербарій” – інший спосіб дослідження рослинного світу, пізнання його через форму і тактильність.
Збирання гербарію – це дуже інтимний процес спілкування з природою, той особливий момент, коли людина звертає увагу на природні структури й починає помічати світ, в якому ми перебуваємо постійно. Намагаючись зберегти цю швидкоплинну мить єднання з природою, ми ховаємо її на книжкових полицях».
Коментує експертка Відбіркового журі Премії Маріанна Вагнер: «Естетика інсталяції відсилає уяву до процесів та ситуації в лабораторії. Це може бути гарною відправною точкою для роздумів про скульптуру в міському просторі, так само як і про те, чого саме потребують організми для розвитку. Перформативні якості твору, його потенціал до утворення зв’язків з інституціями, де він встановлюватиметься (як-от, наприклад, ботанічний сад), змушують прикути погляд до самої ідеї таких взаємозв’язків і до того, як вдасться художниці (і як це вдається художникові взагалі) активізувати дискусії про скульптуру, запустити процеси спілкування».
ВІЗИТНА КАРТКА (запис від 17.02.2020):
РОБОТИ З ПОРТФОЛІО:
«Гудабі». Груповий проєкт, реалізований у межах ленд-арт фестивалю «Міфогенез», 2017
Команда: Родіон Прохоренко, Анна Гурідова, Аліна Русакова, Анна Тарадіна, Олена Мєнжуліна,
Світлана Кошелєва, Діна Чмуж, Ліза Крічковська, Віолетта Нагорна, Ксенія Без’язична
«LITIЙ SONЯН», 2018
крига, насіння соняшника
Команда: Світлана Кошелєва, Родіон Прохоренко, Анна Тарадіна
«Брами», 2018
цемент, гіпс, залізо
«Проєкція іншого», 2017
кураторський проєкт Олени Мєнжуліної та Анни Тарадіної,
реалізований у межах конкурсу молодих кураторів «Без журі і без премій» у галереї COME IN, Харків
«Метаморфоза» у Центрі сучасного мистецтва «ЄрміловЦентр», 2019
чорнозем
Побачити «Гербарій» Анни Тарадіної можна на виставці робіт номінантів і номінанток M17 Sculpture Prize: Roots and Pollen у ЦСМ М17.
Інші публікаціїї за тегом M17 Sculpture Prize