Арсен Савадов

Книга мертвих
Книга мертвих
Про роботу

Найрадикальніший, найризикованіший савадовський проєкт «Книга мертвих»  —  переважно виклик самому собі, а не глядачеві. Зйомки в морзі виявилися черговим випробуванням на витривалість для всієї знімальної групи, а вироблення інтелектуального підґрунтя постановки — для автора. Перевдягання та розсаджування тіл, що утворюють класичні «постановки», відбувалося заради з’ясування правди про їхній теперішній статус — вони більше не є суб’єктами зображення, але стають об’єктами. Пасивним робочим матеріалом. Факт вимушеної пасивності людського тіла вражає… Він стократно підсилює природну здатність фотографії пожирати реальність, призводити до її «застигання», до «омертвіння» через банальну трансформацію — перетворення суб’єкта на об’єкт зображення. Це і відбувається просто перед нашими очима.

Більше про роботу Згорнути
Арсен Савадов
Дата народження: 24.09.1962
Місце проживання: Київ

Арсен Савадов – один зі знакових та провокаційних представників українського сучасного мистецтва.

Арсен Савадов в 2001 році представляв країну на Венеціанській бієнале, куратором якої був легендарний Харольд Зееман. Його роботу «Печаль Клеопатри», створену спільно з Георгієм Сенченко в 1987 році, прийнято вважати точкою відліку для сучасного українського мистецтва.

“В этот период я работал только языком фотографии, потому что я не представлял, как по-другому. Потом уже пришла регрессия какая-то, успокоение, усталость — зависишь от фотографа, зависишь от пленки, проработал два месяца, и оно все сжимается в такую коробочку. И пока ты в Киев не приедешь и не проявишь, ты не знаешь, что ты сделал. Не было цифровых камер. На моих глазах NYT распродавал всю аналоговую аппаратуру, покупали цифровую. Цены были бросовые в Нью-Йорке. Это был обвал. А все эти шахтеры, все это снято на пленку. У меня только последние проекты цифровые, где можно уже использовать фотошоп, какую-то веревочку убрать, которая держит декорации, почистить какую-то грязь. А тогда были просто негативы. И чтоб их сделать, мы ездили в Москву, на Мосфильм. Там сканировали на виртуальном сканере и вот так по чуть-чуть что-то печатали” – так художник описує свою роботу с медиумом фотографії.

 

Більше про автора Згорнути

Роботи Арсен Савадов